1/5/12

Συμβουλές διατροφής Η σωστή διατροφή είναι πολύ σημαντική για μας και τα παιδιά μας










Η αυριανή τους υγεία σε μεγάλο ποσοστό εξαρτάται πως τρέφονται στις μικρότερες ηλικίες.

Αλλάζοντας τις διατροφικές συνήθειες δεν επηρεάζεται μόνο η υγεία αλλά η συμπεριφορά, το συναίσθημα, και η επιτυχία στο σχολείο.

Η σωστή διατροφή μπορεί να επιδράσει θετικά σε παιδιά με υπερκινητικό σύνδρομο, δυσλεξία και άλλα, καθώς επίσης σε καταστάσεις άγχους και κατάθλιψης.


Μελέτες στις ΗΠΑ το 2005 έδειξαν ότι βγάζοντας από το σχολείο τα ανθυγιεινά τρόφιμα και τοποθετώντας υγιεινές επιλογές, είχε σαν αποτέλεσμα την βελτίωση της σχολικής επίδοσης παιδιών ηλικίας 5-10 ετών.


Το συντομότερο που θα διδάξετε τα παιδιά σας για τις σωστές διατροφικές συνήθειες και την άσκηση, το καλύτερο. Σωστή διατροφή από τώρα σημαίνει και σωστή διατροφή για τα επόμενα 10 χρόνια. Τα παιδιά συνεχίζουν να τρώνε τις ίδιες τροφές που συνήθιζαν και στο παρελθόν να τρώνε. Ένας υπέρβαρος έφηβος έχει πιθανότητα 70% να γίνει ένας υπέρβαρος ενήλικας.

Εδώ είναι μερικές μικρές συμβουλές για να σας βοηθήσουν να το πετύχετε:

Αλλάξτε τις αγοραστικές σας συνήθειες:
  • Ταίστε τα παιδιά σας από πριν αν τα πάρετε μαζί σας στο Supermarket
  • Κάντε λίστα αγορών
  • Αν υπάρχει, επιλέξτε ταμείο που δεν διαφημίζονται δίπλα του διάφορα ζαχαρωτά
  • Αγοράστε και δοκιμάστε να τους δώσετε ένα νέο φρούτο ή λαχανικό

Προσέξτε τις μερίδες τους:
  • Βάλτε τους λιγότερο στο πιάτο
  • Βάλτε τους μαζί με το κύριο φαγητό και σαλάτα σε διπλανό πιάτο
  • Μην τους δίνετε με μεγάλη ευκολία δεύτερο πιάτο
  • Δώστε τους μικρότερη ποσότητα γλυκού, ή προτιμήστε καλύτερα φρούτο
  • Μην κρατάτε στο σπίτι γλυκά
  • Περιορίστε ή δώστε μικρότερες ποσότητες από τροφές με πολλές θερμίδες, όπως τυριά και σοκολάτα
  • Χρησιμοποιείστε μικρότερα πιάτα

Αλλάξτε τον τρόπο που μαγειρεύετε:
  • Περιορίστε τα λίπη και τα έλαια στο μαγείρεμα και τις σαλάτες
  • Προτιμήστε να μαγειρεύετε βραστά, στον ατμό, στο γκριλ, και ψητά αντί για τηγανητά
  • Κάντε τα φαγητά ελκυστικά με μυρωδικά και μπαχάρια
  • Χρησιμοποιείστε στις σάλτσες, τις μαγιονέζες και τα dressings, κρέμες γάλακτος χωρίς ή με χαμηλά λιπαρά
  • Σερβίρετε τουλάχιστον την μισή ποσότητα από δημητριακά ολικής άλεσης
  • Βάλτε με τα δημητριακά τους φέτες από μήλο ή μπανάνα

Αλλάξτε τις συνήθειες που τρώτε:
  • Προσπαθείστε να έχετε συγκεκριμένο ωράριο που τους βάζετε να φάνε
  • Προσπαθείστε να τρώτε όλοι μαζί σαν οικογένεια τις περισσότερες ημέρες τις εβδομάδας
  • Δώστε τους να φάνε πριν να πεινάσουν πολύ
  • Επιμείνετε να τρώνε ένα καλό πρωινό κάθε ημέρα
  • Δώστε τους να πιούνε νερό πριν από το γεύμα
  • Πείτε τους να σταματούν να τρώνε μόλις χορτάσουν
  • Μην τους δίνετε να τρώνε αργά το βράδυ
  • Δώστε τους μια σαλάτα αντί για τηγανητές πατάτες
  • Πείτε τους να μασάνε αργά και να απολαμβάνουν το φαγητό τους
  • Αποφύγετε να τους δίνετε αναψυκτικά με το φαγητό τους και προτιμήστε το νερό
  • Αντί να παραγγείλετε απ’ έξω προτιμείστε να μαγειρέψετε υγιεινά στο σπίτι
  • Δώστε τους φρούτα και λαχανικά για σνακ


ΠΗΓΗ : Παιδίατρος Κώστας Νταλούκας, www.paidiatros.blog.com

ΣΟΦΙΑ Μ. ΚΟΥΛΟΥΡΗ
ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΥΤΡΙΑ S.I.